عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

رهبر انقلاب اسلامی در اين ديدار كه در ايام بزرگداشت روز معلم برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره‌ی استاد شهيد آيت‌الله مرتضی مطهری و تبريك روز معلم، در بيان جايگاه والا و ارزشمند معلم افزودند: مهم‌ترين ويژگی معلم اين است كه انسان‌هايی بااستعدادها، عواطف، احساسات و ظرفيت‌های فراوان در اختيار او قرار دارند و تلاش و ابتكار معلم می‌تواند از اين كودكان و نوجوانان، دانشمندان برجسته و انسان‌های صالح، دانا و توانا بسازد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، آحاد مردم، آموزش و پرورش و خود معلمان را به قدرشناسی منزلت و جايگاه معلم توصيه و خاطرنشان كردند: عملكرد صحيح، باتدبير و دلسوزانه‌ی معلم قطعاً می‌تواند بنيان مستحكمی را در جامعه پايه‌ريزی كند كه بسياری از مشكلات فرهنگی، اخلاقی و رفتاری در آن حل شده باشد.

ايشان همچنين با اشاره به فراگيری بی‌بديل وزارت آموزش و پرورش در سراسر كشور و حتی در دورترين نقاط، مسئوليت اين وزارتخانه را مضاعف دانستند و افزودند: در سال‌های اخير اقدامات قابل تقديری در آموزش و پرورش انجام شده كه مهم‌ترين آنها تهيه‌ی سند تحول بنيادين است، اما رسالت اصلی، اجرای اين سند تحول است.

رهبر انقلاب اسلامی تأكيد كردند: لازمه‌ی اجرای سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش، برنامه‌ريزی دقيق و تهيه‌ی نقشه‌ی راه و عمل به آن تا رسيدن به اهداف تعيين‌شده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اهميت بسيار بالای آموزش و پرورش در كشور و نقش آن در تربيت صحيح جوانان و ترويج فضائل اخلاقی در جامعه خاطرنشان كردند: آموزش و پرورش بايد برای نوجوانان و جوانان الگوسازی كند كه بهترين الگوها نيز نوجوانان و جوانان شهيد هستند.

ايشان افزودند: بايد رفتار و صفات ارزشمند شهدا، از جمله غيرت، همت، صداقت، سلامت، فداكاری، بينش والا، رفتار نيك با مردم و پدر و مادر‌ و همچنين دوستان، در مقابل چشم نسل جوان امروز قرار داده شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: علاوه بر آموزش و پرورش، دستگاه‌های تبليغاتی، صدا و سيما، دستگاه‌های دولتی و روحانيون نيز در معرفی الگوها و الگوسازی در جامعه مسئوليت سنگينی بر عهده دارند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به مرحله‌ی دوم انتخابات نهمين دوره‌ی مجلس شورای اسلامی افزودند: ملت ايران همواره هوشيارانه و در لحظه‌ی لازم، كار بهنگام را انجام داده است كه نمونه‌ی بارز آن، حضور گسترده و درخشان مردم در مرحله‌ی اول انتخابات مجلس در اسفند ماه بود كه اين موقعيت‌شناسی تأثير خود را هم گذاشت.

ايشان با اشاره به تمام نشدن كار انتخابات مجلس نهم تأكيد كردند: ملت ايران با قدم بلندی كه در روز جمعه پانزدهم ارديبهشت برخواهد داشت و با حضور در پای صندوق‌های رأی و كامل كردن مجلس نهم، بار ديگر موقع‌شناسی خود را به دنيا نشان خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكيد بر اين كه در شرايط كنونیِ جهان، ملت‌ها برای دستيابی به موفقيت بايد هوشيارانه در صحنه باشند و ظرفيت‌های خود را به ميدان بياورند، افزودند: به لطف خداوند، ملت ايران در صحنه حضور دارد و بصير و موقع‌شناس است و دشمن خود را هم به‌خوبی می‌شناسد و فريب تظاهر رياكارانه‌ی او به دوستی را نيز نمی‌خورد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای انتخابات را يكی از مظاهر حضور در صحنه دانستند و خاطرنشان كردند: در شرايط كشمكش ميان قدرت‌های مادی، ملت ايران برای اين كه بتواند از حقوق خود و نسل‌های آينده دفاع كند، بايد همواره حضور در صحنه و هوشياری را حفظ كند.

ايشان با تأكيد بر اين كه افق آينده برای ملت ايران بسيار روشن است، افزودند:‌ به فضل پروردگار قطعاً فردای ايران اسلامی بهتر از امروز خواهد بود.

در ابتدای اين ديدار آقای حاجی‌بابايی -وزير آموزش و پرورش- با اشاره به تصويب سند تحول بنيادين گفت: برای اجرايی‌شدن اين سند، دوازده كارگروه تخصصی در مركز و هفتصدوپنجاه ستاد در كشور تشكيل شده است.

وی با اشاره به تغيير ساختار در آموزش و پرورش و افزايش ظرفيت پرورشی افزود: تشكيل معاونت تربيت‌بدنی و سلامت، برنامه‌ريزی برای اجرای نهضت ملی حفظ قرآن، ساخت يك‌ هزار سالن ورزشی، برنامه‌ريزی برای مراقبت از آسيب‌های اجتماعی، تكميل پوشش آموزشی در همه‌ی روستاها و توجه ويژه به دانش‌آموزان نخبه از جمله اقدامات انجام‌گرفته است.


نظرات شما عزیزان:

کاش یکم بارون بگیره
ساعت17:34---3 خرداد 1391
خدا ابر رو به گریه میاره تا گلها بخندن، پس هر وقت بارون آمد یادت نره بخندی . . .



سلام زیبا بود
خوشحال به منم سر بزنی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 17:39 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 61
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 100
بازدید کل : 78791
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1